joi, 30 mai 2013

Cum schimbi parola de wi-fi ?

         Sunt sigur ca multe persoane doresc sa isi schimbe parola, fie ca s-au saturat de parola cea veche si au de gand sa o inlocuiasca cu una mai bina, fie ca vecinul a reusit sa i-o afle cu BackTrack :D (o sa va spun cum faceti asta , pana atunci descarcati backtrack 5, aveti tutorialul mai jos).
         Aceasta procedura este foarte simpla: aveti nevoie doar de un ip. Acest ip difera in functie de routerul pe care il aveti. Uitati ip-urile:
         Linksys - 192.168.1.1 or 192.168.0.1
         DLink - 192.168.0.1 or 10.0.0.1
         Apple - 10.0.1.1
         ASUS - 192.168.1.1
         Buffalo - 192.168.11.1
         Netgear - 192.168.0.1 or 192.168.0.227
 Ei bine eu am un router de la Romtelecom, anume un HUAWEI. Acum o sa va arat cum se schimba parola:
         1. Intram in Browser (Internet Explorer, Mozilla, Opera, Safari, Google Chrome, nu conteaza) si scriem la adresa link-ul respectiv routerului tau. Al meu este un router Linksys. Dupa ce am dar [Enter] a aparut o casuta de autentificare. Personalul autorizat iti spune la instalarea routerului care este userul si parola, dar de cele mai multe ori parola este: admin si parola tot: admin.
       
        2. Dupa ce ne-am logat putem configura routerul dupa cum ne place. Schimbarea parolei, a retelei wi-fi, se face la meniul Basic. Dupa ce am dat click pe basic, dam click pe Wireless Lan .
          3. Inca un lucru catre vreau sa va indrept privirea este "Authentication Type" [il voi sublinia]. Un router wi-fi dispune de mai multe forme de securitate. Cele de care dispun toate sunt WEP, WPA-PSK si WPA2-PSK . Nu va recomand sa folositi encriptie de tip WEP. Aceasta este cea mai vulnerabila. (se poate sparge foarte usor) . Folositi WPA2-PSK.
              Casuta in care veti scrie parola este putin mai jos, veti vedea in poza.
         4. Dupa ce ai terminat de modificat ce aveati nevoie dati click pe Submit.

Va multumesc ca ati ales blogul meu. Va rog, daca se poate, sa il recomandati si prietenilor, sa il distribuiti sau cum vreti voi. Pentru mai multe tutoriale, va astept propunerile la adresa de email: kattamatei@gmail.com .




7 comentarii:

  1. Si daca nu se mai stie userul si parola? :(
    Pot sa o schimb pt a-mi schimba si parola wi-fi?

    RăspundețiȘtergere
  2. La schimbarea parolei imi cere "old user" si "old password" nu le mai stiu iar "smecheri" astia de cand imi tot zic ca ma suna.. nu mai suna! Cred ca-l dau dq de "ruter" si imi cumpar eu unul ca si asa platesc la abonament + ca ei voiau sa trimita pe cineva sa rezolve si sa imi ia 30 de roni doar ptr a-mi schimba parola :|

    RăspundețiȘtergere
  3. Am schimbat parola de pe un laptop ce are instalat windows 8.1 si nu mai merge deloc acea optiune wep pe care o aveam eu activa merge doar cea wap si nu inteleg cum as putea sa o fac sa mearga ..

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc din suflet!!a functionat!!!aveam probleme cu wireless-ul...se conecta vecinul si imi merge foarte greu...acum mi-am schimbat parola si sper sa nu mai am probleme...Toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daca nu merge cu admin trebuie sa aflu username-ul si parola spusa de ei?

      Ștergere
  5. Schimbarea parolei este strict necesară din n...motive,iar vecinul sau vecinii....să bage mîna-n buzunar şi să plătească-n p.z.a măsii internet....asta fiindcă să nu fiu javră,că altfel le bulesc dispozitivele de...o să se uite la ele ca la religve.Ad...na,dacă mai vrei net....,dă şi tu nescai ceva....şi se rezolvă. Ok?

    RăspundețiȘtergere